Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací
Žďára, Zbyněk ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rešeršní formou zpracovány dostupné informace o možnostech využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací. V rámci jednotlivých kapitol se práce zabývá popisem recyklovaných materiálů, výrobou těchto materiálů a možnostmi využití těchto materiálů do konstrukčních vrstev vozovek. V dalších kapitolách je věnována pozornost také problematickým vlastnostem recyklátů a zahraničním zkušenostem s jejich využitím. V praktické části byly provedeny zkoušky laboratorních vzorků asfaltových a betonových recyklátů a jejich směsí stmelených cementem se zaměřením na stmelené podkladní vrstvy vozovek. Hlavním cílem bylo ověřit použitelnost těchto materiálů do stmelených podkladních vrstev a také porovnat, jak se budou lišit jednotlivé vlastnosti směsí s různým zastoupením jednotlivých složek a různým dávkováním cementu. Následně byly vybrány dvě nejlepší směsi, u kterých byl experimentálně stanoven modul pružnosti pro možnost nahrazení současně používaných podkladních vrstev a bylo provedeno ekonomické zhodnocení tohoto návrhu.
Stmelené směsi do podkladních vrstev vozovek s využitím skelných vláken
Elabd, Ahmed Samy ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o vázaných směsích pro základní vrstvy vozovek, poskytuje základní informace o nejčastěji používaných typech recyklovaných materiálů a jejich využití ve vozovkách. Zahrnuje také různé typy pojiv a požadavky pro jejich použití. Práce rovněž vysvětluje význam snížení množství dávkovaných hydraulických pojiv za účelem eliminace negativních dopadů na životní prostředí a z ekonomických důvodů, což je alternativní možnost stabilizace půd do směsí pro podkladní vrstvy silnic. Praktická část této diplomové práce se zaměřuje na možnost využití skleněných vláken jako zpevňujícího prvku při nízkých dávkách pojiva. Hlavním cílem bylo hodnocení navržených směsí s hydraulickým pojivem s přídavkem skleněných vláken v závislosti na výsledcích vázaných směsí pouze s přídavkem skleněných vláken. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních testů.
Recykláty do podkladních vrstev vozovek
Žďára, Zbyněk ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rešeršní formou zpracovány informace o stavebních recyklátech a jejich možném využití do podkladních vrstev vozovek. V jednotlivých kapitolách se práce zabývá popisem těchto materiálů, jejich výrobou, jejich užitím do konstrukce vozovek a pozornost je věnována také jejich problematickým vlastnostem a zahraničním zkušenostem. V praktické části byly provedeny zkoušky laboratorních vzorků asfaltových a betonových recyklátů. Hlavním cílem bylo zjistit, zda je možné využívat směs betonového a asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek s nízkým dopravním zatížením. Dalším cílem bylo porovnat vlastnosti směsí s různým obsahem obou recyklátů a zjistit, jak se změní únosnost těchto směsí, pokud jsou vystaveny zvýšené teplotě.
Využití asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek pozemních komunikací
Tanečková, Pavlína ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o současném stavu nakládání se stavebními a demoličními odpady. Tato část pojednává o zahraničních zkušenostech s nakládáním SDO, podává základní informace o zavedení cirkulární ekonomiky. Neméně důležitým tématem je i enviromentální dopad, který je rozeprán z pohledu vyhlášky č. 283/2023 Sb. Dále podává základní informace o stavebních a demoličních odpadech a popisuje proces recyklace. Dále se zabývá nejpoužívanějšími druhy recyklátů a jejich využitím v pozemních komunikacích. Praktická část této diplomové práce ověřuje možnosti využití asfaltových recyklátů a jejich směsí stmelených asfaltovou emulzí nebo hydraulickým pojivem. Hlavním cílem bylo ověřit možnosti využití těchto recyklátů do stmelených podkladních vrstev městských komunikací. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních zkoušek. Na závěr je provedeno porovnání stmelených směsí asfaltových recyklátů s dávkováním specifického množství pojiva a nízké teplotě ohřátí směsi kvůli optimálnímu zhutnění do požadovaných hodnot pevností při použití recyklátů.
Využití stavebních recyklátů do pozemních komunikací
Průdková, Hana ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o současném stavu nakládání se stavebními a demoličními odpady. Tato část pojednává o demoličních pracích, podává základní informace o stavebních a demoličních odpadech a popisuje proces recyklace. Dále se zabývá nejpoužívanějšími druhy recyklátů a jejich využitím v pozemních komunikacích. Práce také vysvětluje důležitost cirkulární ekonomiky a srovnává ceny recyklátů a přírodního kameniva. Závěr teoretické části je doplněn zahraničními zkušenostmi. Praktická část této diplomové práce ověřuje možnosti využití betonového, asfaltového a cihelného recyklátu a jejich směsí stmelených hydraulickými pojivy. Hlavním cílem bylo ověřit možnosti využití těchto recyklátů do stmelených podkladních vrstev pozemních komunikací. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních zkoušek. Na závěr je provedeno ekonomické srovnání při použití recyklátů.
Využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací
Žďára, Zbyněk ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rešeršní formou zpracovány dostupné informace o možnostech využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací. V rámci jednotlivých kapitol se práce zabývá popisem recyklovaných materiálů, výrobou těchto materiálů a možnostmi využití těchto materiálů do konstrukčních vrstev vozovek. V dalších kapitolách je věnována pozornost také problematickým vlastnostem recyklátů a zahraničním zkušenostem s jejich využitím. V praktické části byly provedeny zkoušky laboratorních vzorků asfaltových a betonových recyklátů a jejich směsí stmelených cementem se zaměřením na stmelené podkladní vrstvy vozovek. Hlavním cílem bylo ověřit použitelnost těchto materiálů do stmelených podkladních vrstev a také porovnat, jak se budou lišit jednotlivé vlastnosti směsí s různým zastoupením jednotlivých složek a různým dávkováním cementu. Následně byly vybrány dvě nejlepší směsi, u kterých byl experimentálně stanoven modul pružnosti pro možnost nahrazení současně používaných podkladních vrstev a bylo provedeno ekonomické zhodnocení tohoto návrhu.
Recykláty do podkladních vrstev vozovek
Žďára, Zbyněk ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rešeršní formou zpracovány informace o stavebních recyklátech a jejich možném využití do podkladních vrstev vozovek. V jednotlivých kapitolách se práce zabývá popisem těchto materiálů, jejich výrobou, jejich užitím do konstrukce vozovek a pozornost je věnována také jejich problematickým vlastnostem a zahraničním zkušenostem. V praktické části byly provedeny zkoušky laboratorních vzorků asfaltových a betonových recyklátů. Hlavním cílem bylo zjistit, zda je možné využívat směs betonového a asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek s nízkým dopravním zatížením. Dalším cílem bylo porovnat vlastnosti směsí s různým obsahem obou recyklátů a zjistit, jak se změní únosnost těchto směsí, pokud jsou vystaveny zvýšené teplotě.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.